Spinder Urban

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Spinder Urban op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Elly 28-11-2015
Geschreven voor: Spinder Urban

De drager ging dat dat we hem de 9e keer gebruikte draaien op de trekhaak terwijl hij op de juiste manier bevestigd was! De fietsen hingen hangend op de straat en waren flink beschadigd! Maar geen service van de dealer! Gelukkig door "ALTAFLEX" Musselkanaal alle schade vergoed gekregen,

Hans-Timmers 10-12-2022

Wat mankeert er aan Normaal Nederlands schrijven! Ga eerst maar op taalcursus voordat je je waagt aan zulke ingewikkelde reviews.

Bart.apeldoorn 11-06-2015
Geschreven voor: Spinder Urban

Na het nemen van een hobbel in het wegdek, kantelen de fietsen. Zeer gevaarlijk! Kracht van boven naar beneden gaat prima, maar andersom schuift hij van de trekhaak.

Willem-wolters 14-06-2015

Hallo Bart

Ook ik vond het kantelmechanisme zwak; geen mogelijkheid om dat te blokkeren.
Een zware tyrap erom heen doet wonderen

Elly 28-11-2015

Wij hadden ook dat probleem maar dan in de bocht! We zaten in Denemarken! Tot 2 X toe! Hebben het probleem tijdelijk opgelost door een reserve fietsband die we bij ons hadden stuk te knippen en daar 2 lagen over de trekhaak te doen en toen bleef hij vast zitten. Zie reactie van mij, Elly, hierboven! Gelukkig een goede dealer die ook niets van Spinder kreeg en zelf garant stond!

Bertkb 15-07-2013
Geschreven voor: Spinder Urban

Wij hebben ook het probleem dat de drager kantelt! Heb geprobeerd contact met Spinder Service op te nemen, maar tot mijn grote schrik is het bedrijf op 05-06-2013 failliet verklaard!Weet iemand of er een nieuw contactadres is? Doorstart misschien??

Willem-wolters 10-07-2013
Geschreven voor: Spinder Urban

Wij vinden Spinder een lichte fietsendrager, die ook gemakkelijk in te klappen is en dan in onze kleine auto, ( Fiat Punto ) kan.
Echter de riempjes zijn slecht; de borgnokjes schieten uit wielgootjes als je ze aantrekt en het vastzetten van de 2e fiets is erg onhandig.
Als oplossing heb ik de riempjes met een RVS boutje met borgmoer vastgezet ( op de plek van het nokje een gaatje geboord ) en voor de 2e fiets de riempjes toch maar omgedraaid. Helaas kunnen dan de gootjes niet helemaal ingeklapt meer worden.
en wat ik nu lees over de borging van het kantelmechanisme baart mij zorgen. Wij hebben deze drager in juli 2012 gekocht. Is er nadien een modificatie geweest op deze bevestiging ?

Wim uit Almelo 15-09-2012
Geschreven voor: Spinder Urban

Wat Pieter uit Drachten is overkomen is ons ook overkomen. Op weg naar Zeeland is de Spinder urban Fietsendrager spontaan gaan kantelen wij hadden geluk dat dit in de bebouwde kom gebeurde en niet op de snelweg, want dan was het leed niet te overzien geweest.Wij zijn in Zeeland bij twee fietsenspecaalzaken langs geweest die op de site van spinder staan als hun ambasadeurs (verkoop reparatie)ze konden ons niet helpen van ambasadeurs van spinder hadden wij verwacht dat ze de expertice hebben om ons voort te helpen.De zaak waar wij de Urban fietsendrager gekocht hebben heeft ons keurig geholpen wij hebben gezegd dat wij geen vertrouwen meer hebben in de Spinder urban. Ze hebben ons geholpen met het uitzoeken van een andere fietsen drager.De klacht hebben wij netjes opgeschreven ze zouden de brief aan de vertegenwoordiger van Urban overhandigen dat was op 12/07/2012. Op 11/08/2012 nog geen bericht van Spinder wij hebben Spinder een mail gestuurd met de klacht geformuleerd in een brief als bijlage.15/09/2012 Nog steeds geen reactie van Spinder ontvangen.

herman uit leek 17-09-2012

wim uit almelo zou je nader kunnen aangeven hoe het spontane kantelen is ontstaan : door b.v. de borghaak is van zijn bevestiging los geraakt,of de borghaak is onder het rijden van zijn plaats geraakt,waardoor het draagframe kantelt gaarne reactie Herman uit LEEk

Pieter te Drachten 12-08-2012
Geschreven voor: Spinder Urban

Dit is mijn herziene review van de Urban.
Waarom? In een boze bui (nooit goed!)heb een review geschreven die te negatief was. Bovendien is er naderhand een en ander gebeurt. Daarom een nieuwe review.
Een fietsendrager, geschikt voor zware elektrische fietsen, moet 100% in orde zijn qua constructie en veiligheid. Bewust had ik gekozen voor de Urban, gezien mijn zeer positieve ervaringen met andere fietsendragers van Spinder en bij het zien van een Urban op de trekhaak van een auto, was mijn reactie: hier is over nagedacht, wat een mooi ontwerp en na een demonstratie was ik verkocht. Dit wordt mijn nieuwe fietsendrager. Wat een eenvoud en gebruikersgemak.
Wel had ik enkele weken later een vraagteken bij de vergrendeling van het kantelmechanisme. Als werktuigbouwkundige heb ik mij hele leven te maken gehad met mechanismen en veiligheid. Dit kan niet was mijn gedachte. Maar ja, de Urban is Tüv gekeurd! Helaas kreeg ik gelijk. Op de N31 bij Drachten, snelheid ongeveer 80km, keek in de spiegel en...... de complete fietsendrager was gekanteld. Grote schrik, vrouw in paniek, geen parkeerhaven dus maar in de berm.
Daar hingen onze dure Sparta E-bikes! De drager weer terug gekanteld en voorzichtig naar de eerste afslag gereden. Ik heb toen de beugel, die het kantelen tegen moet gaan, met een aantal windingen installatiedraad omwonden. (Toevallig in de kofferbak) Zo weer veilig thuisgekomen. Toen bleek, bij het verwijderen van het installatiedraad, dat de kantelbeugel los was. Niet meer te gebruiken dus.
De volgende morgen contact opgenomen met de fabrikant Spinder in Harkema (12 Km van Drachten) Ik kon direct wel langs komen en op een zeer vriendelijke wijze ben ik ontvangen en hebben uitvoerig gesproken over de constructie. Deze was reeds aangepast en ook een paar andere kleine zaken. De zaak is perfect opgelost, uit handen van de directeur heb ik een splinternieuwe Urban ontvangen.
Vanaf nu zal ik Spinder op de hoogte houden van mijn bevindingen. (Tot op heden zeer tevreden!)
Wel mis ik een oprijgoot, maar daar wordt ook aan gewerkt.

hugo fietst graag 06-08-2012
Geschreven voor: Spinder Urban

Het op de trekhaak plaatsen gaat fantastisch: 1 klik en hij zit. Dat filmpje op internet klopt dus.
Ik begrijp niet dat iemand dat nog anders zou willen hebben. Mijn vrouw zet 'm er nu ook op, en dan zit ie vast!
De bevestiging van de reimpjes gaat iets minder, maar die zitten ook goed vast, dat vind ik het belangrijkste.
De degelijkheid zal natuurlijk pas na veel tijd blijken, maar ik gebruik 'm hooguit een keer of 10 per jaar.

versam 27-07-2012
Geschreven voor: Spinder Urban

De tweede fiets vast zetten met gesp en riempjes is zeer onhandig, moet het vastzetten onder de fiets door of tussen de twee fietsen in doen. Tevens het los maken gaat zeer slecht,reimpjes zitten schuin tegen zijkant aan en gaan daardoor scheef in gesp.
Verwisselen van gespen gaat niet. Dan kan wielgoot niet meer naar binnen geklapt worden. Echt onpraktisch voor opzetten 2e fiets. Veel te duur voor deze onpraktische fietsdrager. Via dealer veranderingen aangebracht welke ook niet naar te vredenheid is. Lak wordt beschadigd.